جدیدترین

جدیدترین اخبار تکنولوژی دنیا را در وبلاگ ما جستجو کنید

جدیدترین

جدیدترین اخبار تکنولوژی دنیا را در وبلاگ ما جستجو کنید

درباره گوشی موبایل ایسوس

ایسوس نامی آشنا در صنعت تکنولوژی

در سال 1990 میلادی مدیران اسبق شرکت ایسر دست به تاسیس یک شرکت بزرگ زدند. این شرکت بزرگ ایسوس نام داشت. نام ایسوس از آخر کلمه Pegasus  به معنی اسب بالدار افسانه ای یونانی برگرفته شده است.

    

   

زمینه فعالیت اصلی ایسوس طراحی و ساخت لپ تاپ و قطعات داخلی کامپیوتر های رومیزی بود. این شرکت در سال 2012 میلادی با تولید اولین تلفن همراه خود در تایوان قدم به عرصه ای نو در صنعت تلفن همراه گذاشت. تلفن های اولیه ایسوس نقص های فراوانی داشتند.

 ایسوس به دلیل نداشتن  تجربه زیاد در ساخت تلفن همراه در اوایل راه خود با استقبال نه چندان زیادی روبرو شد اما این مسئله باعث دلسردی و توقف خط تولید تلفن همراه در ایسوس نشد و در عین حال باعث شد تا این کمپانی با قدرت و دقت بیشتری به تولید تلفن های همراه ادامه دهد.

این روند کسب نارضایتی تا جایی ادامه داشت که ایسوس، شاهکار خود یعنی سری زنفون را رسما رونمایی و روانه بازار کرد. سری Zenfone  سرشار از ابتکار بود. طراحی جذاب ، ساختار قدرتمند و کیفیت ساخت بالا از عوامل موفقیت چشمگیر این سری محصولات ایسوس بود.

این کمپانی کره ای پس از گذراندن مرحله قدرت و کیفیت ، وارد مرحله جدیدی از رغابت با شرکت های بزرگ سازنده تلفن همراه شده بود.در این مرحله کیفیت و قیمت در کنار یکدیگر حرف اول را میزدند.

در بازه زمانی سال 2013 تا 2015 میلادی، این کمپانی نسبت به سایر رغبا عملکرد ضعیفتری از خود نشان داد.

با سپری کردن این 2 سال بسیار دشوار، در شب 19 آگوست سال 2015 میلادی ایسوس در یک کنفرانس رسمی به صورت کاملا بی مقدمه، شاهکار طراحی خود یعنی همان موبایل زنفون 2 را معرفی و تمامی حضار را شگفت زده کرد.

    

   

زنفون 2 مقدمه ای برای طراحی و تولید دیگر گوشی موبایل های قدرتمند ایسوس شد و همین امر سبب شد تا در سال اول تولید این تلفن همراه سهم 5.6 درصدی خود را از بازار جهانی فروش تلفن همراه پس بگیرد.

هنوز در حدود یک سال از رونمایی گوشی قبلی ایسوس نگذشته بود که این کمپانی تایوانی موبایل جدید خود یعنی زنفون 3 را معرفی و روانه بازار کرد. این تلفن همراه نسبت به نسل قبل خود پیشرفت های زیادی چه در زمینه قدرت داخلی و چه در زمینه طراحی ظاهری داشته است . ولی با تمامی این تفاسیر هنوز اصالت خود را حفظ کرده و ظاهری شبیه به نسل قبل را داراست.

خاص پسندان و افراد علاقه مند ایسوس کم کم به زنفون 3 عادت کرده بودند تا اینکه در حدود 5 ماه بعد یعنی در ژوییه سال 2017، ایسوس شوک بزرگی به بازار جهانی تلفن همراه با معرفی گوشی موبایل ایسوس Zenfone Live وارد کرد.

این تلفن همراه با نهایت ابتکار و بسیار مقرون به صرفه طراحی و تولید شده بود . حال از این جهت این محصول Live نام گذاری شده بود که مخصوص گشت و گذار در شبکه های اجتماعی به صورت زنده بود و از قابلیت های مبتکرانه آن می توان به اپلیکیشن افکت گذاری و روتوش در حال فیلم برداری زنده اشاره کرد.

کمی پس از رونمایی زنفون لایو، ایسوس در زمینه عکاسی و فیلمبرداری احساس خلاء بسیار زیادی میکرد. از همین رو در فوریه سال 2017 از گوشی موبایل زنفون 3 زوم رونمایی کرد.

  

  

این تلفن همراه قابلیت های فراوانی برای فیلم برداری و عکاسی دارد و از همین رو باید آن را یک دوربین کوچک نام گذاری کرد که حمل و نگهداری آن بسیار راحت بوده و نیاز مصرف کنندگان را به یک دوربین خوب کاملا برطرف می کند.

از رونمایی Zenfone 3 zoom تا به حال گوشی موبایل دیگری توسط ایسوس معرفی نشده است ولی بدون شک میتوان گفت که ایسوس کماکان در حال بررسی و طراحی سورپرایز جدید خود برای مصرف کنندگان می باشد.

در حال حاظر گوشی های ایسوس موجود در بازار ایران محدود به 4 مدل مذکور نمی باشد و مدل هایی همچون زنفون لیزر ، زنفون Go و زنفون 3 مکس و .... در محدوده قیمت و کارایی خود، هنرنمایی می کنند.

با توجه به نوسانات نرخ ارز و تاثیر مستقیم آن بر روی قیمت های موبایل ، تنها برندی که از گزند بی ثباتی قیمت در بازار کنونی در امان مانده است ایسوس بوده و همین نکته در خرید تلفن های همراه این شرکت بسیار حائز اهمیت است.

محصولات ایسوس دارای گارانتی های مختلفی هستند که از جمله آنها میتوان به گارانتی حامی و الماس اشاره کرد. گارانتی حامی دارای شرایط یک ماه و 18 ماه می باشد. این بدان معنیست که پس از خرید و فعال سازی دستگاه تلفن همراه در صورت وجود مشکل تا یک ماه اول، شرکت حامی به صورت رایگان تلفن همراه شما را تعویض میکند و پس از گذشت بازه زمانی یک ماهه تا مدت زمان 18 ماه در صورت بوجود آمدن آسیب ، به صورت کاملا رایگان موبایل شما را تحت تعمیر قرار می دهد.

منبع : فروشگاه اینترنتی موبایل تیک تاک

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.